Bir logonun başarılı olabilmesi için, logoyu yaptıran şirketin de saygı duyulan ve güvenilir bir marka olması gerekir.
Logo kurumsal kimliğinizin bizzat kendisidir. İyi bir logo nasıl mı olmalıdır? Firma için en akılda kalan ve kazancı giderinden fazla olan yatırım olmalıdır. Kaliteli bir hizmet verdiğinizi düşünüyorsanız kaliteli bir logonuz olmalıdır. Logo her yerde kullanabileceğiniz bir kimlik ögesidir. Hangi özellikleri mi taşımalıdır:
• Akılda kalmalıdır. (Birkaç sefer gören birinin aklına kazınacak türde olmalıdır).
• Bulunduğu sektörde eşi benzeri olmamalıdır.
• Azami bilgiyi minimumi zamanda veren (İnsanları sade ve basit tasarımlar çeker çünkü verilmek isteneni kolayca anlayıp anımsayabilirler. Karmaşık ve kalabalık tasarımlar örneğin içinde ayrıntılı resimler barındıran logolar insanların dikkatini dağıtır).
• Bulunduğu sektör içersinde en iyi bir şekilde algılanabilenen olmalıdır.
• Seçilen renk, şekil gibi özelliklerle firmanızın hizmet ve ürünleriyle ilişkili olmalıdır.
• Firmanızın “ruhunu” yansıtmalı, somutlaştırmalıdır.
• Vektörel. trigromi olmalı. Oranları iyi ayarlanmalı (bütün yüzey ve boyutlara sorunsuz uygulanabilmelidir). Kartvizite basılacak kadar küçültüldüğünde, bir bina ya da çatısı üzerine konulacak tabela ya da reklam panosunda duracak kadar büyütüldüğünde güzel görünecek nitelikte olmalıdır). Renk kavramı basılı işlerinizin çoğaltılmasında, kurumsal renklerinizi korumanızı ve tüm basılı unsurlarınız da aynı standartı sağlar.
• Renk geçişlerinin fazla olmaması (farklı yüzey ve iletişim ortamına uygulanması esnasında aşırı masrafa yol açmamamalı). Az renk kullanılması uygulama maliyetlerini de düşüreceğinden sürekli avantaj sağlar.
• Yazı karakterleri birbiri ile uyumlu olmalıdır.